راهنمای انبارکردن، نصب، بهره برداری و نگهداری سیستم باسداکت LV برند GERSAN

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله یک راهنمای جامع برای نصب، بهره برداری و نگهداری از سیستم های باسداکت ارائه می‌کنیم. با این راهنمای جامع باسداکت می‌توانید به راحتی از نحوه نصب و نگهداری از باسداکت مطلع شوید و شرایط نگهداری از آن را جهت بهره برداری طولانی مدت از باسداکت به دقت رعایت کنید. 

 

 

1 - انبارکردن باسداکت

 پس از دریافت محصول، بلافاصله اجزای باسداکت را از نظر آسیب احتمالی ناشی از حمل و نقل و باربری بررسی کنید. اگر خسارتی رخ داده بود، با شرکت باربری تماس بگیرید. در صورت عدم آسیب، بسته بندی را به حالت اولیه خود برگردانید تا برای ذخیره سازی در محل کار آماده شود. باسداکت را در فضای بسته و خشک نگهداری کنید و در برابر آسیب فیزیکی و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار آهک (بتن) ، آب ، بخارات خورنده یا مایعات و نمک ها محافظت کنید. عدم نگهداری و محافظت صحیح از باسداکت می تواند موجب آسیب به آن ها شود و ضمانت نامه را باطل می کند.

 

 

2- ابزار و تجهیزات مورد نیاز نصب و راه‌اندازی باسداکت 

·       کلاه ایمنی ، دستکش ، کفش ایمنی و غیره

·       ابزار دستی

·       تیغ اره برقی

·       آچار ترکمتر دار (90 نیوتن بر متر)

·       نوار اندازه گیری

·       ماژیک علامت گذاری

·       مولتی متر

·       دستگاه Megger

·       جعبه ابزار عمومی

·       بالابر

·       چرخ دستی برای حمل

 

 

3 - آماده سازی برای نصب باسداکت

 قبل از باز نمودن بسته بندی باسداکت، آنها را به محل نصب منتقل نمایید. مشخصات روی جعبه ها، اجزای باسداکت بسته بندی شده را نشان می دهد. هر یک از اجزای باسداکت اغلب با شماره ای که روی پلاک قرار دارد مشخص می شود ، که مربوط به شماره آن قطعه در نقشه های باسداکت است.

هر یک از اجزای باسداکت را از نظر آسیب احتمالی بررسی کنید. در صورت مشاهده خسارت با کارخانه مشورت کنید. مطمئن شوید که سطوح اتصال آسیب ندیده و تمیز و خشک است. از ساینده ها نباید برای این سطوح استفاده شود زیرا سطوح تماس قلع اندود هستند. عایق های مفصلی را از نظر ترک خوردگی یا هرگونه آسیب دیدگی بررسی کنید.

 

دستگاه Megger هر قطعه باسداکت را در ولتاژ 1000 ولت ، فاز به فاز و فاز به زمین آزمایش می کند تا نصب نادرست را تشخیص دهد و یکپارچگی عایق را تأیید کند. هنگام انجام آزمایش Megger ، باسداکت باید از هر خط یا دستگاه مصرف کننده جدا شود. حداقل میزان عدد   megger  باید MΩ  1 برای 1000ولت باشد.

 

     هشدار: اگر میزان قرائت کمتر از این حداقل است ، باسداکت را نصب نکنید یا آن را برقدار نکنید و با تامین کننده تماس بگیرید.

 

 

4 - بررسی توالی فاز

 توالی فاز باسداکت بصورت  L3 L2 L1 N Pe به ترتیب از بالا به پایین می باشد.

توجه: هیچ یک از اجزای اتصال و جوینت ها نباید در جدار دیوار یا کف قرار گیرد.

احتیاط: قبل و یا هنگام نصب به پوسته یا قطعه انتهایی آسیب نرسانید. اگر قطعه نهایی آسیب ببیند ممکن است مقاومت باسداکت در برابر آب به خطر بیفتد.

 

توصیه می شود که نصب را از ابتدای باسداکت، مثلاً در تابلو برق آغاز کنید. شروع نصب از میانه مسیر باسداکت ممکن است منجر به جانمایی نامناسب شود و نیاز به تنظیمات بعدی داشته باشد.

شما اجازه ای برای ارسال نظر ندارید