مشخصات فنی باسداکت گرسان و مزیت استفاده از آن

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

در این مقاله ویژگیها و برتری‌های باسداکت گرسان تولیدی شرکت Gersan را بررسی می‌کنیم و به مزیت‌های کاربرد این محصولات در برق‌کشی ساختمان و کارخانجات و صنایع اشاره خواهیم کرد.

 باسداکت گرسان

مهم‌ترین ویژگی‌های باسداکت گرسان

 

1- جنس بدنه باس‌داکت گرسان

 بدنه تمامی باس داکت های گرسان از آلومینیوم Anodized و Extruded شده به ضخامت 2 تا 6 میلیمتر تولید می گردد.

این ویژگی باعث می گردد، در بدنه باس داکتها از پیچ استفاده نگردد و همچنین به دلیل طراحی خاص بدنه، ضریب تبادل حرارتی باس داکت با محیط پیرامونی بسیار افزایش یابد.
تمامی باسداکت های تولید شده دارای درجه حفاظت IP55 می باشند اما این شرکت توانایی ساخت باسداکت با درجه حفاظت IP68 را نیز دارا می باشد. از باسداکت های با درجه حفاظت IP68 عموماً در محیط هایی استفاده میگردد که باسداکت در معرظ عوامل جوی قرار میگیرد و یا در محیط گازهای خورنده و رطوبت زیاد وجود دارد.

 

 جنس بدنه باسداکت

 

2- طول شاخه باسداکت گرسان

 طول شاخه باسداکت گرسان

یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد تولیدات شرکت GERSAN ساخت باس داکتهای از رنج 160 آمپر تا 6000 آمپر با متراژ 4 متر می باشد که این امر باعث میگردد تعداد اتصالات تا 25% کاهش پیدا کند ، کاهش تعداد اتصالات باعث می گردد، خط عبور جریان سالم تر و مطمئن تر گردد.

 

3- نمایشگر حرارتی

 نمایشگر حرارتی باسداکت گرسان

از امکانات منحصر به فرد این شرکت وجود نمایشگرهای حرارتی نصب شده روی بدنه باسداکت گرسان می باشد، که با این مزیت دیگر نیازی به استفاده از دماسنج لیزری دستی نمی باشد و در هر لحظه اپراتور قادر خواهد بود از دمای بدنه باسداکت که موضوع قابل توجهی می باشد مطلع گردد.

 

4- عایق های حرارتی و کلاس حرارتی باسداکت‌های گرسان

 این باس داکت ها در زمان آتش سوزی فاقد گازسمّیHalogen می باشند و به بصورت خود اطفاء عمل کرده و به هیچ وجه اشتعال زا نخواهند بود.

این باس داکت ها توانایی تحمل 200 درجه سانتی گراد بطور دائم را دارا می باشند.

 کلاس‌های حرارتی باسداکت گرسان در تصویر زیر اشاره شده است:

 عایق حرارتی باسداکت

 

5- نحوه اتصال باسداکت گرسان

 نحوه اتصال باسداکت های گرسان

بی تردید اتصال شاخه ها در باسداکت امری حیاتی و مهّم می باشد که می بایست به آن توجه ویژه ای داشت ، به همین دلیل شرکت GERSAN با نوآوری در این امر، خود را نسبت به دیگر رقبا کاملاً متمایز نموده است .
نحوه اتصال بدین گونه است که زمانی که دو شاخه باس‌داکت بصورت نر و مادگی در کنار هم قرار میگیرند، بدون نیاز به آچار ترکمتر دار، اپراتور می تواند تنها با یک آچار معمولی اقدام به سفت کردن پیچ نماید این شرکت اقدام به ساخت مهره هایی نموده است که خود دارای تورک‌متر می باشند و میزان سفت شدن پیچ را با رنگ نمایش میدهند زمانی که پیچ باز باشد رنگ مهره قرمز می باشد و زمانی که شروع به سفت شدن پیچ می شود رنگ مهره از قرمز به مشکی متمایل می شود و زمانی که اتصال کاملاً محکم میشود مهره به رنگ مشکی مطلق در می آید.
این مزیت باعث میشود در صورتی که در زمان نصب به دلیل تکان های زیاد اتصالات شل شوند ، بهره بردار می تواند تنها با نگاه کردن به رنگ مهره ها صحت و سلامت محکم بودن اتصالات را بررسی نماید و در صورت لزوم مجدداً آنها را سفت نمایند. این مزیت درتولیدات رقبای دیگر وجود ندارد.

 

6- جعبه های انشعاب (TAP OFF)

 جعبه های انشعاب

تمامی Tap-offهای تولیدی این شرکت دارای درجه حفاظت IP55 می باشند. در محل های خروجی تعبیه شده روی بدنه باس داکت می توان ماکزیمم تا 630 آمپر خروجی و در نقاط اتصال دو باس داکت می توان به اندازه آمپراژ باس داکت از آن خروجی دریافت کرد.

 جعبه انشعاب باسداکت

 

7- هادی های مسی و آلومینیومی

 هادی های مسی باسداکت گرسان

میزان خلوص مواد اولیه در تولید هادی های باسداکت گرسان 99/99 می باشد. تمامی شینه های فاز و نول این باسداکت ها به یک اندازه بوده ولی شینه ارت 50% کوچکتر از شینه های فاز و نول می باشد ، لازم به ذکر است بسیاری از شرکت های تولید کننده باسداکت جهت صرفه جویی در هزینه های تولید ، از بدنه باسداکت جهت ارت استفاده می نمایند اما در باسداکت های Gersan علاوه بر بدنه ، باسداکت مجهز به شینه ارت نیز می باشد.

 

8- قطعات انبساطی و قابل انعطاف

 قطعات انبساطی باسداکت

با استفاده از این قطعات می توان از آسیب های احتمالی ناشی از زمین لرزه و نیز تغییرات طولی ناشی از گرما و سرمای محیط بطور کامل جلوگیری نمود. همچنین در درز های انبساط ساختمان ها نیز از این قطعات استفاده می گردد.

 

9- جایگزینی تابلوهای کنتوری

 جایگزینی تابلوهای کنتوری

در بسیاری از پروژه های بلند مرتبه یکی از مشکلات عدم وجود فضای کافی برای استقرار تابلوهای کنتوری در طبقات می باشد پس از بررسی های انجام شده توسط شرکت Gersan این شرکت اقدام به ساخت Tapoff هایی با قابلیت نصب کنتور درون آن نموده است ، این مدل Tapoff ها بر حسب نیاز مشتری و پروژه به صورت سفارشی نیز قابل ساخت می باشند.

 

تفاوت قرار گیری کابل و باسداکت داخل منهول جهت ارتباط بین ترانس و تابلوی اصلی

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت قرار گیری کابل و باسداکت داخل منهول جهت ارتباط بین ترانس و تابلوی اصلی را ببینید.

تفاوت باسداکت و کابل

 

شما اجازه ای برای ارسال نظر ندارید